Webwinkel HomepageTips - perfecte webpagina's

 

In het vorige artikel, gaven we tips voor de perfecte homepage voor je webwinkel.  Maar wat moet je juist niet doen op je homepage?

 

11 Dingen die je vooral niet moet doen op je webwinkel homepage

 

1. Teveel op je homepage plaatsen

Door teveel zaken op je homepage te plaatsen, creëer je een onrustig beeld en leidt je de aandacht van de bezoeker af.

 

2. Geen focus aanbrengen

Maak keuzes en breng focus aan door slechts één doelstelling voor je webwinkel homepage.

 

3. Concrete klantvoordelen vergeten te vermelden

Het duidelijk vermelden van klantvoordelen of USP’s, zorgt ervoor dat bezoekers eerder worden overtuigt om juist in jouw webwinkel een aankoop te doen. Geef duidelijk aan waarom een bezoeker juist in jouw webwinkel zou willen kopen.

4. Content niet afstemmen op je doelgroep

Het is belangrijk dat de content goed aansluit op je doelgroep, zodat de interesse gewekt wordt en het bezoeken van de je website als prettig wordt ervaren.

 

5. Content niet scanbaar maken

In slechts een aantal seconden beslist een bezoeker of je website verder zal worden bekeken, of dat hij / zij de website weer zal verlaten. Het is daarom belangrijk dat de informatie goed scanbaar is en dat een bezoeker snel kan zien wat er te vinden is in jouw webwinkel.

 

6. Verouderde informatie laten staan

Een betrouwbare uitstraling is belangrijk om de bezoeker te overtuigen. Verouderde informatie is niet professioneel en doet af aan de betrouwbaarheid van je webwinkel.

 

7. Sliders volstoppen om zoveel mogelijk te tonen

Houd er rekening mee dat sliders slechts deels worden bekeken. Bezoekers wachten meestal niet totdat zij alle beelden hebben bekeken. Als je een slider gebruikt, doe dit dan voornamelijk om de interesse te wekken, met aansprekende beelden, etc. Gebruik een slider niet om al je productcategorieën te tonen, of alle klantvoordelen te benoemen.

 

8. Geen testimonials / reviews tonen

Social proof, zoals reviews, dragen bij aan de betrouwbaarheid van je webwinkel. Als je deze hebt, toon deze dan duidelijk op je homepage.

 

9. Geen telefoonnummer plaatsen

Klanten die nog twijfelen willen graag de mogelijkheid hebben om telefonisch contact op te nemen. Daar komt bij dat een (vast) telefoonnummer bijdraagt aan een professionele uitstraling van je webwinkel.

 

10. SEO vergeten

SEO is een belangrijke manier om meer bezoekers te trekken. Verwerk relevante zoekwoorden in de paginatitel, beschrijving, koppen, en afbeeldingen. Maak er een gewoonte van om dit voor al je pagina’s te doen (en zeker ook op je homepage).

 

11. Beginnen met Welkom…

Zonde van de ruimte, slecht voor je ranking in de zoekmachine en in veel gevallen geeft het ook nog eens een onprofessionele indruk.

 

 

 

Meer tips voor je webwinkel?
Geef je gratis op | Vraag nu een Webwinkel Check aan

 

11 Dingen die je vooral niet moet doen op je Homepage
Getagd op:    

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *