Onder constructie - Website Optimalisatie

 

 

Veel webwinkels hebben in de zomermaanden minder bezoekers en er worden vaak minder bestellingen gedaan.

 

 

 

De zomerperiode is daarom ideaal om je website eens goed onder handen te nemen.

(Bij voorkeur vanuit een mooi zonnig plekje in je tuin.)

 

Wij zijn erg benieuwd wat jij hebt aangepakt in de afgelopen weken.

 

Reageer en laat weten wat jij hebt bereikt

Screenshots van voor en na de website optimalisatie / makeover zijn ook welkom. Uiteraard met een linkje naar jouw webwinkel.

 

Wat heb jij onlangs aangepakt in je webwinkel?

 

Zomer ideaal om je website aan te pakken: Wat heb jij gedaan?

14 gedachten over “Zomer ideaal om je website aan te pakken: Wat heb jij gedaan?

  • 18 oktober 2016 om 13:37
    Permalink

    Wij hebben in de zomer juist meer bezoekers en bestellingen. Door het aanhoudende mooie weer liep ons “seizoen” ook wat langer door.
    Nu is idd de tijd om eens kritisch naar de webshop te kijken. Wij zouden heel graag wat hoger in de zoekmachines terecht willen komen. In de zomermaanden bereiken we dit door te adverteren. Maar nu er meer tijd is willen we daar waar het kan de webshop verbeteren en optimaliseren. Ik zoek veel informatie op internet en probeer ook van anderen te leren. Verder heb ik al veel interessante artikelen gelezen op deze site.
    Nu nog toe gaan passen!
    Succes iedereen! http://www.123hamamdoek.nl

    Beantwoorden
    • 18 oktober 2016 om 13:54
      Permalink

      Voor jullie product is het inderdaad logischer dat de minder drukke periode nu pas komt.
      Goed dat er met een kritisch oog naar de eigen website wordt gekeken en dat er wordt gewerkt aan het verbeteren van de vindbaarheid.
      Wellicht is de SEO Check interessant?

      In ieder geval veel succes met de webwinkel.

      Beantwoorden
  • 29 augustus 2016 om 03:13
    Permalink

    Voor ons was het een relatief drukke zomer, dankzij veel chocolade-vriendelijk weer.

    Hoewel we typisch in een branche werken waarin de zomer zeer rustig zou moeten zijn viel dat dit jaar dus mee/tegen.

    Daarmee ging het enigszins ‘door’ als normaal, en konden we zelfs drie nieuwe merken (Cacao Hunters, Pump Street Bakery, Solstice) in de webwinkel opnemen. Dat hadden we vorige zomer echt niet aangedurfd.

    In de laatste weken wel weer wat meer hitte, en daarmee tijd voor extra’s. Die tijd is vooral besteed aan het omzetten van de site naar https, en het net wat sneller maken van het geheel (over gaan naar php7, homepage optimaliseren, plugins nalopen) – de site is sowieso merkbaar sneller, en de overgang naar https lijkt tot zover ook ok te zijn verlopen.

    Beantwoorden
    • 29 augustus 2016 om 11:55
      Permalink

      Zo te lezen zijn de warmere dagen door jullie goed besteed.

      Een snellere website is altijd goed. Heb je zowel vooraf, als achteraf een speedtest gedaan om het verschil te bepalen? Dit kan bijvoorbeeld met de tools onder “Site snelheid”.

      Leuk dat jullie ook het assortiment weer verder hebben uitgebreid. Ook blijf ik het bijzonder vinden dat jullie waar mogelijk de fiets gebruiken.

      Is het bezorgen met coolpacks of isolerende verpakkingsmaterialen trouwens niet iets voor jullie?

      Beantwoorden
      • 29 augustus 2016 om 18:16
        Permalink

        Zeker, we hebben google pagespeed als leidraad gebruikt voor wat standaard verbeteringen, en de score aldaar is fors hoger – merkte echter vooral dat overzetten naar php7 een makkelijke manier was om in een stap veel snelheid te winnen (toen ik eenmaal had uitgevonden welke plugin daarmee weigerde te werken… 😉 )

        En ja, we fietsen graag. Dat doen we voor een deel zeker ook uit milieu-overwegingen, en dat is gelijk weer de reden dat we het niet nodig vinden gekoeld te verzenden. Coolpacks e.d. zijn toch een stuk belastender dan een kartonnen doosje met wat opvulfolie…. Vinden we al met al zonde, en onze klanten snappen onze koers hierin tot nu toe allemaal.

        Beantwoorden
        • 1 september 2016 om 13:44
          Permalink

          Coolpacks e.d. zijn toch een stuk belastender dan een kartonnen doosje met wat opvulfolie…. Vinden we al met al zonde, en onze klanten snappen onze koers hierin tot nu toe allemaal.

          Daar valt natuurlijk wat voor te zeggen. Dat past goed bij een milieubewuste insteek.

          Geef je ook nog expliciet aan dat er sprake is van een vertraagde levering, bijvoorbeeld bij het bestellen? (naast de opmerking bovenaan op de homepage)

          Beantwoorden
  • 23 augustus 2016 om 13:18
    Permalink

    Wij hebben al onze producten verwijderd en zijn begonnen met de verkoop van custom made sieraden! We willen onze klanten verrassen met een leuk pakketje met handgemaakte sieraden zonder dat ze precies weten wat hun kant op komt 🙂 totaal ander concept dan ‘pre made’ en op de site zetten.

    Bekijk onze webshop op: http://www.leukesieraden.net

    Beantwoorden
    • 23 augustus 2016 om 13:24
      Permalink

      Klinkt als een hele stap. Zeker een bijzonder concept.
      Laat je dan ook voorbeelden zien, of kan je bijvoorbeeld kiezen voor een bepaald type sieraad (materiaal, kleur, etc.), zodat klanten wel enig idee hebben wat ze kunnen verwachten?

      Beantwoorden
  • 18 augustus 2016 om 17:43
    Permalink

    Tim’s Speelgoedboerderij is deze zomer ook erg druk geweest.
    Zij maakten een compleet nieuw design.

    Punten die veel tijd gekregen hebben:
    – mobiel design en gedrag
    – veeeel content, als tekst, foto’s die mooi schalen en video’s
    – gebruik van Google tour
    – adaptive/responsive gedrag

    Uitgangspunten:
    – 90% v/d productpagina’s minimaal 300 woorden, 2 grote foto’s en een video(70%)
    – 95% v/d catagoriepagina’s minimaal 350 woorden, volledige landingspagina
    – enz

    Vorige ontwerp:
    Vorige ontwerp Tim's

    Nieuwe ontwerp:
    Nieuw ontwerp Tim's

    Beantwoorden
  • 18 augustus 2016 om 13:19
    Permalink

    Zelf hebben we ook het één en ander aangepakt.
    Bijvoorbeeld het aanvraagformulier voor onze Webwinkel Check

    Voor:
    Vorig formulier Webwinkel Check aanvraag

    Na:
    Huidig formulier Webwinkel Check aanvraag

    Een flink stuk ingekort dus.

    Beantwoorden
  • 18 augustus 2016 om 11:49
    Permalink

    Een hele hoop en nog druk bezig, want het is zeker nog niet af! Teksten op de homepage aangepakt, 10 nieuwe artikel toegevoegd en een overzicht van huid types en huidproblemen gemaakt. Hierna vrolijk door met de Engelstalige site.
    Kom gerust kijken op utsukusy-schoonheid.nl

    Beantwoorden
    • 18 augustus 2016 om 12:12
      Permalink

      Hallo Ilona,

      Goed bezig! De nieuwe content kan ook weer meer bezoekers trekken.
      Bijzondere producten trouwens. Misschien kan je nog extra benadrukken wat de voordelen zijn van de Japanse producten?

      Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *