Hoe krijg je meer bezoekers in je webwinkel?

Hoe krijg je meer bezoekers in je webwinkel?

 

De meest gestelde vraag door webwinkeliers is nog altijd:

Hoe krijg ik meer bezoekers in mijn webwinkel?

 

Daarom de 10 beste tips voor meer bezoekers

 

  1. SEO

    Optimaliseer je webwinkel voor de zoekmachine  (SEO), zodat bezoekers jouw website beter kunnen vinden. Doe onderzoek naar de belangrijkste zoekwoorden en verwerk  deze in je paginatitels, meta beschrijvingen, koppen en afbeeldingen. Optimaliseer al je pagina’s voor de zoekmachine, maar begin tenminste met de belangrijkste!

    Twijfel je of je SEO juist hebt toegepast, of wil je SEO advies voor jouw webwinkel? Maak dan gebruik van onze SEO Check.

 

  1. Content

    Creëer regelmatig interessante nieuwe content voor je doelgroep. Denk bijvoorbeeld eens aan een eigen Webwinkel Blog.

    Publiceer content afwisselend op je eigen website en via derden, bijvoorbeeld door middel van een gastblog. Nog inspiratie nodig voor het creëren van content? Bekijk de lijst met voorbeelden, of lees meer over bezoekers trekken met content marketing.

 

  1. Social media

    Gebruik social media om interessante berichten te delen, die jouw webwinkel onder de aandacht brengen. Zorg ervoor dat je vooral interessante content deelt en in mindere mate je producten promoot. Vaak is het beter om je te richten op één of twee kanalen, in plaats van zoveel mogelijk.

 

  1. Adwords

    Zet een goede adwords campagne op. Richt je niet op te brede zoekwoorden, maar kies voor specifieke zoekwoorden, die goed aansluiten op jouw product. Kies indien mogelijk voor zoekwoorden waaruit een koopintentie blijkt.

    Bereken voordat je begint met adverteren hoeveel een klik mag kosten, op basis van jouw gemiddelde verkoopprijs en de huidige conversie. Baseer hier vervolgens je biedingen op. Het is belangrijk om je campagne goed te monitoren en deze (snel) bij te kunnen stellen.

 

  1. Linkbuilding

    Werk aan Linkbuilding op relevante websites. Zorg ervoor dat jouw link wordt geplaatst op websites met autoriteit binnen jouw branche. Een goede manier om dit te bereiken is het creëren van interessante content. Toch zijn er meer manieren om Linkbuilding te realiseren. Hou er ook rekening mee dat Linkbuilding veel tijd  kost.

 

  1. Nieuwsbrief

    Publiceer regelmatig een nieuwsbrief en besteed hierin aandacht aan interessante content en producten. Het is een goede manier om in contact te blijven met potentiële klanten. Een goede nieuwsbrief zorgt ervoor dat bezoekers terug (blijven) komen naar je website.

    Plaats het aanmeldformulier duidelijk op je website en geef aan waarom het interessant is voor bezoekers om zich aan te melden. Hierdoor zal het aantal aanmeldingen sneller groeien.

 

  1. Wedstrijden en winacties

    Organiseer een winactie, prijsvraag, of wedstrijd voor bezoekers. Doe dit op je website zelf,  maar promoot dit ook via social media. Hou er wel rekening mee dat dit ook veel bezoekers kan trekken, die geen interesse hebben in jouw webwinkel, maar alleen maar kans willen maken op de prijs.

 

  1. Marktplaatsen en vergelijkingssites

    Maak ook gebruik van marktplaatsen en vergelijkingssites om je producten te verkopen. Hierdoor ben je in staat om je producten via een extra kanaal te verkopen. Daarbij zijn bezoekers geneigd om ook jouw eigen website te bezoeken en wellicht in de toekomst rechtstreeks te bestellen in jouw webwinkel.

 

  1. Forums

    Wees actief op relevante forums. Bepaal welke forums in jouw branche belangrijk zijn (en veel bezocht worden). Beantwoord vragen van forumleden vanuit jouw kennis en expertise.

    Vaak kan je gebruik maken van een handtekening onder je berichten, waarin je jouw webwinkel kunt vermelden. Actief deelnemen aan een forum (met een behulpzame instelling) vergroot je betrouwbaarheid en resulteert al snel in meer bezoekers.

 

  1. Evenementen

    Neem deel aan relevante evenementen en beurzen om je webwinkel en jouw producten te promoten. Elke branche kent wel één of meerdere evenementen of beurzen. Dit is een ideale manier om jouw producten te verkopen, maar ook om meer naamsbekendheid op te bouwen. Bedenk bijvoorbeeld een speciale actie die gekoppeld is aan het evenement, om extra bezoekers en klanten naar je webwinkel te trekken.

 

  1. SEO Check

    Laat jouw webwinkel beoordelen op het gebied van SEO en verbeter de vindbaarheid.

    Kies voor onze SEO Check en profiteer nu van 10% korting.

 

Wat is jouw beste tip voor meer bezoekers?

 

 

10 Top tips voor meer bezoekers
Getagd op:    

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *