Meer bezoekers door Linkbuilding

 

De beste manier om kwalitatieve linkbuilding te realiseren, is tegenwoordig het creëren van interessante en relevante content.

 

Waardevolle content zorgt voor interactie, wordt gedeeld door lezers en hier wordt op eigen initiatief van bezoekers naar gelinkt. Dit is allemaal van invloed op de positie van jouw webwinkel in het zoekresultaat, waardoor meer bezoekers je weten te vinden.

 

Maar er zijn  nog 11 goede manieren om linkbuilding in te zetten, om de vindbaarheid van je webwinkel te verbeteren

 

 

Linkbuilding anno 2017

Zoals overal op internet te lezen is, dien je niet meer in te zetten op kwantiteit, maar op kwaliteit. Je hebt dus weinig aan links op pagina’s die niet relevant zijn voor jouw webwinkel, zoals de zoveelste anonieme startpagina kloon. Het kernwoord is relevantie. Daarnaast is, net als bij content marketing, een lange adem vereist.

 

Denk vanuit je bezoeker

 

Welke websites bezoekt jouw doelgroep?

Welke websites hebben autoriteit binnen jouw branche?

 

Door op deze manier de belangrijkste websites voor jouw doelgroep in kaart te brengen, weet je meteen op welke sites je graag een link zou willen hebben.

Lukt het niet om op deze websites vermeld te worden? Zoek dan naar sites die soortgelijke inhoud bevatten, maar een kleiner publiek trekken. Richt je dan eerst op deze websites.

 

Natuurlijk kan je gelijk een kort mailtje sturen met de vraag of jouw link geplaatst zou mogen worden op hun website…

Maar waarom zou je hieraan je tijd verspillen?

 

Accepteer je zelf dit soort verzoeken?

Jij weet vast als geen ander dat dit soort verzoeken soms met tientallen per dag je mailbox binnenstromen.

 

Bouw eerst een relatie op met de website eigenaar, of de schrijver van het blog

 

Reageer actief op nieuwe berichten met zinvolle bijdragen. Ga in op discussies en/ of vragen die aan de bezoeker van die website / dat blog worden gesteld.

Dit is trouwens op zichzelf al een waardevolle manier van linkbuilding (hoewel dit soort links meestal op no-follow worden gezet).

 

Volg de website op social media, zoals Twitter en Facebook. Grote kans dat je terug gevolgd zal worden.

 

Wijs de auteur of website eigenaar op fouten in teksten of problemen met de website, zodat hij of zij ziet dat jij jezelf behulpzaam opstelt.

 

Neem zelf een link op naar de website, of vermeld dit in je eigen blog.

 

Je zult zien dat de website eigenaar of blog schrijver in veel gevallen jou deze dienst terug bewijst, tijdens één van deze stappen.

Is dat nog niet gebeurd, stuur dan pas een e-mail met de suggestie om een link naar jouw webwinkel op te nemen. Vergeet niet te vermelden waarom dit interessant is voor de ander.

 

Het nieuwe linkbuilden kost dus tijd. Veel tijd.

 

Misschien wel (bijna) net zoveel als het creëren van interessante en relevante content voor je webwinkel…

Maar op deze manier realiseer je wel relevante backlinks, evenals waardevolle partnerschappen. Beide helpen jou om de vindbaarheid van jouw webwinkel (verder) te verbeteren.

 

 

Meer Bezoekers? | Een hogere Conversie? | Je Omzet vergroten?
Gratis Webwinkel Tips | Vraag nu een Webwinkel Check aan

 

 

Meer bezoekers door Linkbuilding
Getagd op:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *