Meer bezoekers in je webwinkel.
Natuurlijk wil je dat…
Het publiceren van interessante content helpt zeker met het trekken van meer bezoekers trekken naar je webwinkel. Ook blijven bezoekers hierdoor terugkomen.
Tenminste, als je regelmatig content plaatst, die relevant en waardevol is voor jouw doelgroep.
Waar moet je op letten bij content marketing?
Maak een plan
Begin niet zomaar met het maken van content. Stel een plan op, zodat de content marketing aansluit op je webwinkel, productgroepen en/ of de relevante zoektermen. Alle content moet representatief zijn voor jouw webwinkel. Stel realistische doelstellingen op en meet de voortgang, zodat je bij kunt sturen als dit nodig blijkt en weet of dit (voldoende) resultaat heeft.
Stem content af op je doelgroep
Ook hierbij is het belangrijk dat je weet wie je doelgroep is en wat hun wensen en interesses zijn. Denk vanuit je doelgroep om te bepalen welke content je plaatst. Spreek je bezoekers op de juiste manier aan en stem je taalgebruik op hen af.
Creëer waardevolle content voor je bezoekers
Reclameberichten zijn er al genoeg op internet. Zorg ervoor dat je content geen verkapte reclame is. In de meeste gevallen werkt het beter om te laten zien dat jij kennis van zaken hebt op het betreffende gebied, op de hoogte bent van actualiteiten en weet waar jouw bezoekers op zitten te wachten. Plaats dit soort content en je bezoekers zullen ervoor terugkomen.
Zorg voor unieke content
Kopieer geen content van anderen. Dit geldt trouwens ook voor al je (product)beschrijvingen. De zoekmachine ziet dit als duplicate content en zal jouw webwinkel niet tonen in de resultaten. Daarbij komen bezoekers niet terug voor berichten die ze overal kunnen lezen.
Regelmaat is belangrijk
Het is vaak beter om vaker kortere berichten te plaatsen, dan af en toe een groot bericht. Natuurlijk moet ook een korter bericht wel waardevol zijn, maar door vaker te publiceren, zal je merken dat bezoekers vaker terugkomen om de nieuwe content te bekijken.
Timing is essentieel
Ook voor content marketing is het noodzakelijk dat dit op het juiste moment wordt geplaatst. Haak in op actualiteiten en zorg ervoor dat je niet een vergelijkbaar bericht plaatst op hetzelfde moment als je concurrenten. Lees regelmatig je oudere content door, om ervoor te zorgen dat dit nog actueel is.
Zorg voor opvolging
Hoewel het niet de bedoeling is om in elke vorm van content reclame te maken voor je webwinkel of voor je producten, is het wel handig om af en toe te zorgen voor een goede opvolging. Je blijft natuurlijk een commercieel bedrijf. Maar pas hier wel mee op.
Kies het juiste kanaal
Er zijn natuurlijk heel veel kanalen die je kunt gebruiken voor het plaatsen van content, zowel op je eigen website, op andere websites, social media, etc. Welk kanaal de juiste keuze is, hangt af van jouw doelgroep en wat voor content je wilt creëren.
Welke content toevoegen aan je webwinkel?
De bekendste manier om content marketing toe te passen in je webwinkel is het schrijven van een blog. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer manieren mogelijk.
Op zoek naar inspiratie? Zie onze lijst met voorbeelden om content te creëren.
Dit zijn weer goede tips! Ik ben zelf ook al bezig om alle producten van unieke beschrijvingen te voorzien.
Beste Jeroen,
Bedankt voor je reactie. Succes met het aanpassen van je productbeschrijvingen. Mocht je hulp nodig hebben, dan verneem ik het graag.
Mvg,
Lieuwe