Klanten binden aan jouw webwinkel?

Klanten behouden - klantenbinding

Ongetwijfeld wil je dat klanten (blijven) terugkomen naar je webwinkel. Vaak wordt er alles aan gedaan om nieuwe klanten te trekken, maar (te) weinig om bestaande klanten opnieuw te verleiden tot een aankoop. Dit terwijl juist je bestaande klanten jouw webwinkel al weten te vinden, al vertrouwen en de gemiddelde besteding hoger ligt.

Hoe bind je klanten aan je webwinkel?

Optimaliseer eerst je webwinkel. Zorg voor een uitmuntende klantenservice en overtref waar mogelijk de verwachtingen van de klant. Benut vervolgens je bestaande klanten maximaal. Zij zijn immers al overtuigd om bij jou te kopen. Klanten behouden kan je doen door hen financieel, sociaal/ emotioneel of structureel te binden. Voorbeelden zijn het aanbieden van spaarprogramma’s, een communitygevoel creëren en het bieden van unieke producten op maat.

 

Hulp nodig?

Wij helpen je graag met jouw webwinkel. De door ons ontwikkelde Webwinkel Check geeft duidelijk advies voor het binden van klanten aan je webwinkel, onder andere met de thema’s Assortiment, Bestellen, Marketing en Service. Je webwinkel wordt beoordeeld en je krijgt concrete verbetertips met het Actieplan voor jouw webwinkel.

Meer info | Nu Aanvragen

 

Lees ook deze Webwinkel Tips:

Klanten aan je webwinkel binden

101 Manieren om klanten te binden aan je webwinkel

Waarom je webwinkel een blog nodig heeft

Lees alle tips en artikelen over Klanten binden  en Loyaliteit