Betrouwbaarheid - bezoekers vertrouwen je webwinkel niet zomaar

Bezoekers vertrouwen jouw webwinkel niet.

Tenminste, niet zomaar…

 

De meeste bezoekers zijn een beetje wantrouwend richting een onbekende webwinkel.

 

Is jouw webwinkel betrouwbaar voor een bezoeker?

Bekijk wat je zelf kan doen om de betrouwbaarheid van je webwinkel te vergroten.

 

Webwinkel betrouwbaarheid top 10

 

  1. Professionele website

Een professionele uitstraling van je website draagt voor een groot deel bij aan de betrouwbaarheid van jouw webwinkel. Op basis van de eerste indruk besluit een bezoeker om de pagina te verlaten of verder te kijken.

 

  1. Snelle laadtijden

Weinig is zo vervelend voor een bezoeker als lange laadtijden. Zeker bij een (nog) onbekende website, is een bezoeker niet bereid lang te wachten.

 

 

  1. Actuele uitingen

Verouderde uitingen of grote gaten tussen nieuws updates en blogberichten doen het vertrouwen al snel afnemen.

 

 

  1. Complete bedrijfsgegevens

Niet alleen is het wettelijk verplicht om complete adresgegevens te verstrekken op de website, het draagt ook in grote mate bij aan de betrouwbaarheid voor een bezoeker. Alle contact- en bedrijfsgegevens moeten  duidelijk zichtbaar geplaatst zijn, bij voorkeur inclusief vast telefoonnummer en een vermelding van de uren waarop je bereikbaar bent.

 

 

  1. Duidelijke leveringsinformatie

Onduidelijke verzendkosten en levertijd zal er vaak voor zorgen dat een (bijna) klant zijn bestelling niet afrondt. Zorg ervoor dat dit duidelijk op de website wordt vermeld en bij voorkeur tijdens het bestelproces nogmaals wordt getoond.

 

 

  1. Ondersteuning populaire betaalmethoden

Bezoekers zien graag een vertrouwde (en beveiligde) betaalomgeving. Hierbij helpt het om de meest populaire betaalmethoden aan te bieden en de logo’s hiervan duidelijk zichtbaar te vermelden in de webwinkel.

 

 

  1. Goede reviews

Steeds meer mensen kijken eerst of er goede reviews zijn voor de producten en jouw webwinkel. Op die manier bekijken zij of de webwinkel betrouwbaar is, voordat zij iets bij jou kopen. Toon reviews duidelijk zichtbaar op je website. Een representatief aantal reviews is verstandig, zodat bezoekers een goed beeld kunnen vormen.

Vraag daarom al jouw klanten of ze een (korte) review willen achterlaten. Dit kan je bijvoorbeeld doen door een (automatisch) bericht te sturen met een link naar een bekende review site.

Bekijk ook de webgids met Reviewsites

 

 

  1. Eerlijke en complete Over ons pagina

Vermeld duidelijke en complete informatie op je Over ons pagina. Laat zien met wie bezoekers te maken hebben, benoem je expertise en geef aan waarom een bezoeker juist in jouw webwinkel zou moeten kopen: vermeld de klantvoordelen.

 

 

  1. Webwinkel keurmerk

Ook het behalen en plaatsen van een keurmerk kan, afhankelijk van jouw branche en jouw product, een meerwaarde zijn voor jouw bezoekers. Zorg ervoor dat dit keurmerk duidelijk zichtbaar is en dat een bezoeker eenvoudig kan checken of dit keurmerk daadwerkelijk behaald is.

Bekijk ook de webgids met webwinkel keurmerken

 

 

  1. Regelmatig nieuwe content

Plaats regelmatig relevante content. Demonstreer je eigen expertise en schrijf interessante artikelen of berichten voor je bezoeker. Verplaats je in jouw bezoeker en plaats alleen content waar zij op zitten te wachten. Niet alleen vergroot je hiermee de betrouwbaarheid van je webwinkel, maar je bouwt ook een band op met je bezoekers, die graag terugkomen voor nieuwe berichten.

 

 

Wettelijke eisen

Het voldoen aan de wettelijke eisen staat voor veel bezoekers gek genoeg niet in de top 10, maar dit heeft zeker invloed op de betrouwbaarheid. Denk hierbij aan correcte algemene voorwaarden, juiste retourvoorwaarden, voldoen aan de informatieplicht, een beveiligde verbinding en het borgen van persoonlijke gegevens.

 

 

Meer Bezoekers? | Een hogere Conversie? | Je Omzet vergroten?
Meer Webwinkel Tips | Vraag nu een Webwinkel Check aan

 

 

Is jouw webwinkel betrouwbaar?
Getagd op:    

Eén gedachte over “Is jouw webwinkel betrouwbaar?

  • 14 maart 2018 om 14:39
    Permalink

    Een keurmerk controleert in de regel ook op het vermelden van de nodige leverings- en bedrijfsinformatie en het voldoen aan wettelijke eisen. Tevens ondersteunen de meeste keurmerken tegenwoordig ook reviews, 4 vliegen in 1 klap.

    Als extra tip wil ik meegeven om ook een foto van jezelf of van je pand op de webwinkel te zetten. Dat zorgt dat de anonimiteit verdwijnt en het vertrouwen stijgt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *