Nog altijd is Linkbuilding een goede manier om meer bezoekers te trekken naar je webwinkel, doordat je hiermee je positie in het zoekresultaat kan verhogen.
Natuurlijk is er veel veranderd ten opzichte van de gouden tijden van linkbuilding.
Het creëeren van waardevolle en relevante content is tegenwoordig de beste manier om een natuurlijk linkprofiel op te bouwen en het meeste voordeel te behalen voor de zoekmachine.
Hier 11 manieren van Linkbuilding die nog steeds zinvol zijn
- Reageer met zinvolle bijdragen op relevante blogs en artikelen
- Voeg jouw webwinkel toe aan de meest belangrijke/ relevante startpagina’s en branchepagina’s
- Beantwoord gestelde vragen in relevante forums en communities
- Schrijf een gastblog op een relevante website
- Meld je blog aan op relevante blog verzamelpagina’s
- Plaats teasers met links naar jouw meest interessante content op social media (groepen)
- Ga een (langdurig) partnerschap aan met andere (gerelateerde, maar niet concurrerende) websites
- Geef echte referenties of (product)reviews met een linkje naar jouw website
- Gebruik je eigen expertise om een eigen wikipagina op te zetten
- Zet een eigen community of forum op (als je van mening bent dat jouw doelgroep hier behoefte aan heeft)
- Vergeet mensen niet te informeren, als je zelf een link opneemt naar hun website
Mis jij nog goede linkbuilding tips? Reageer dan op dit blogbericht.
Meer Bezoekers? | Een hogere Conversie? | Je Omzet vergroten?
Gratis Webwinkel Tips | Vraag nu een Webwinkel Check aan
11 Linkbuilding Tips naast Content creatie
Naar onze eigen ondervinding hebben links op startpagina’s niet veel seo-waarde meer. Volgens mij heeft een gastblog op een relevante website de meeste waarde.
Grt,
JC Van Loo
Bedankt voor de tips! Nog een tip: deel je geplaatste artikelen op social media. Hierdoor kunnen andere bloggers jouw artikel vinden en er mogelijk naar toe linken als bronvermelding 😉
Bedankt voor de aanvulling Wiljan.
De waarde van social media berichten voor de zoekmachine wordt steeds groter. Het lijkt erop dat er vooral veel waarde wordt gehecht aan reacties van je volgers. Social media hoofdzakelijk/ alleen maar inzetten voor linkbuilding is op dit moment echter niet erg efficient.