FAQ - Webwinkel Keurmerk nodig?Meestal wordt deze vraag snel beantwoord.

Vaak met “natuurlijk moet je een keurmerk hebben”.

Soms is dit te snel.

Of je een webwinkel keurmerk nodig hebt, is afhankelijk van de branche waarin je zit en de producten die je verkoopt. Ook de doelgroep is hierbij van belang.

Vaak werkt een zichtbaar keurmerk conversie verhogend. Maar hoeveel de conversie daadwerkelijk stijgt is moeilijk in te schatten. Het maak echter niet altijd uit welk keurmerk het betreft (bekend of onbekend). Dit is handig om te weten als je wilt berekenen of een bepaald keurmerk de moeite waard is voor jouw webwinkel.

Kijk wat je concurrenten doen. Als al jouw concurrenten werken met een keurmerk, dan is het in de meeste gevallen verstandig om zelf ook een keurmerk te behalen.

 

Bezoekers hechten juist steeds meer waarde aan ervaringen van anderen (reviews). Voor veel mensen weegt een groot aantal positieve reviews zwaarder dan een keurmerk.

 

De bekendste (en grootste) keurmerken voor webwinkels zijn Thuiswinkel Waarborg en Webshop Keurmerk. Uit gegevens van het Shopping 2020 rapport, blijkt dat minder dan 15% van de webwinkels is aangesloten bij één van deze twee grootste keurmerken.

Wel of geen webwinkel keurmerk? (FAQ)
Getagd op:         

Eén gedachte over “Wel of geen webwinkel keurmerk? (FAQ)

  • 5 mei 2016 om 09:54
    Permalink

    Leuk artikel, zeker omdat je ook reviews aanhaalt. Laten we die bij WebwinkelKeur nu juist combineren.

    Wel zou ik alle webwinkeliers aanraden een rekensom te maken. Het is immers niet enkel een gevoelskwestie, maar een kosten/baten overweging.

    Reken uit hoeveel extra bestellingen je per maand nodig hebt om een keurmerk terug te verdienen.

    Als je een keurmerk op de juiste manier plaatst, dan gaat de balans naar mijn idee al erg snel richting het lid worden van een keurmerk.

    Een keuring door een keurmerk zorgt er ook voor dat je webwinkel op een bepaald niveau komt.

Geef een reactie