FAQ - conversie optimaliseren

Als bezoekers jouw webwinkel eenmaal weten te vinden, is het natuurlijk van belang dat zij ook een aankoop doen.

 

Het percentage bezoekers dat daadwerkelijk een product koopt in jouw webwinkel wordt het conversie percentage genoemd (gemiddeld minder dan 2-3%).

 

Hoe verhoog je het conversie percentage?

 

Voordat bezoekers bereid zijn om jouw producten te kopen, moeten ze jou en je webwinkel vertrouwen.

 

Hierbij is de eerste indruk erg belangrijk. Ziet de webwinkel er professioneel uit? Zijn alle (bedrijfs)gegevens compleet? Is het bestellen en betalen veilig? Denk maar eens waar je zelf op let als jij ergens iets wilt kopen: je checkt of de webwinkel betrouwbaar is.

 

Het is ook belangrijk dat de webwinkel gebruiksvriendelijk is en dat er geen fouten zitten in het bestelproces. Vraag niet om meer informatie dan nodig is voor de verkoop.

 

Vaak moet een bezoeker nog overtuigd worden om klant te worden. Benoem duidelijk zichtbaar de voordelen voor de klant om bij jou te kopen. Het helpt als deze voordelen uniek zijn (USP), ten opzichte van de concurrentie. Een duidelijke Call to Action is onmisbaar om de conversie te optimaliseren.

 

Natuurlijk is het ook belangrijk om de concurrenten in de gaten te houden, zodat jij niet te veel vraagt voor jouw producten, zonder dat de klant hiervoor iets terug krijgt (bijvoorbeeld snellere levering, of betere service en garantie).

 

Waarom kopen mijn bezoekers niet? – Conversie optimaliseren (FAQ)
Getagd op:        

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *