Waarom je een webwinkel blog nodig hebt

 

Een blog is een goede aanvulling voor je webwinkel.

Tenminste, als je het goed doet…

 

Lees ook over de vele voordelen van een Webwinkel Blog

 

Meestal zijn de kosten laag. Wel moet je er rekening mee houden dat er veel tijd in gaat zitten.

Maar die tijd kan je besteden aan het schrijven van leuke blogberichten (blogposts), over onderwerpen die interessant zijn voor je bezoekers (en jezelf).

 

Beter bloggen: Waar moet je op letten bij een eigen Webwinkel Blog?

 

Voor je doelgroep

Zorg ervoor dat jouw blog goed aansluit op de interesses van jouw doelgroep. Gelukkig weet jij daar (als het goed is) best veel van. Pas de aanspreekvorm en het taalgebruik aan op jouw doelgroep.

 

Blogfrequentie

Het is belangrijk dat je frequent nieuwe blogberichten plaatst en dat dit met een zekere regelmaat wordt gedaan. Hiervoor kan je natuurlijk gebruik maken van de optie om berichten vooraf te schrijven en de publicatie uit te stellen tot een bepaalde dag en tijdstip.

 

Waardevolle content

Gebruik het blog niet voornamelijk om aanbiedingen te plaatsen, maar bied de lezer interessante inhoud (content). Lezers haken snel af als er geen waardevolle content wordt geplaatst.

 

Interactie

Zorg voor interactie, door het openstellen van reacties op jouw berichten. Reacties wekken een blogpost tot leven. Vraag bijvoorbeeld om input van je bezoekers.

 

Doelen

Stel doelen voor je blog, meet je resultaten en stel bij waar nodig. Ook voor een blog heb je een plan nodig. Wat wil je precies bereiken? Stel dit vast en analyseer regelmatig of je dit ook daadwerkelijk bereikt.

 

 

Maar er is zoveel meer te leren over het schrijven en het onderhouden van een goed blog, dat er hele websites over beter bloggen zijn.

 

Hier 4 websites vol met goede tips over beter bloggen:

 

Veel succes met (het verbeteren van) je Webwinkel Blog!

 

Waar moet je op letten bij een blog?
Getagd op:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *